Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz)
Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz)
De Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) beschrijft wat goede zorg binnen de fysiotherapie inhoudt en welke stappen u kunt ondernemen als u niet tevreden bent over de zorg. Bij PlusFit streven wij ernaar om verantwoorde zorg te bieden binnen een gestructureerde organisatie die de kwaliteit van onze zorg systematisch bewaakt, beheerst en voortdurend probeert te verbeteren.
Wat is goede zorg?
Goede zorg is zorg die veilig, patiëntgericht, toegankelijk, effectief en doelmatig is. Dit betekent dat de kosten in verhouding staan tot het resultaat, en dat zorgverleners de professionele kwaliteitsstandaarden van hun beroepsgroep naleven. Bij PlusFit behandelen we iedere patiënt met respect. Elke Keurmerk Fysiotherapeut binnen onze praktijk kan u informeren over wat te doen als u een klacht heeft over onze zorgverlening.
Klachtafhandeling
Indien u een schriftelijke klacht heeft ingediend, zullen we eerst proberen om in gesprek met u een bevredigende oplossing te vinden. Op verzoek kunnen zowel u als de fysiotherapeut iemand uitnodigen om bij dit gesprek aanwezig te zijn. Als dit gesprek niet leidt tot een oplossing die u tevreden stelt, kunt u een klachtenformulier indienen bij een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Uw klacht wordt dan binnen twee weken in behandeling genomen.
Heeft u een klacht?
Voor kleinere klachten of meldingen kunt u ons altijd direct aanspreken of contact met ons opnemen via info@plus-fit.nl. We nemen uw klacht of melding serieus en zullen ons best doen om deze snel en zorgvuldig af te handelen. Klachten die intern opgelost kunnen worden, worden geregistreerd volgens de privacywetgeving. We hanteren de PDCA-methode (Plan-Do-Check-Act) om onze zorg en processen continu te verbeteren.
Heeft u een klacht over ons professioneel handelen? Dan kunt u ook contact opnemen met de onafhankelijke klachtenfunctionaris van Keurmerk Fysiotherapie.
Uw tevredenheid en vertrouwen in onze zorg zijn voor ons van groot belang. Aarzel niet om uw zorgen of feedback met ons te delen – wij zijn er om u verder te helpen.